Het belang van ankertekst met betrekking tot een koppelingsstrategie kan niet genoeg worden benadrukt. Back-links vormen een groot deel van het algoritme van zoekmachines. Bij het starten van een link campagne is het essentieel dat externe sites linken met behulp van de juiste trefwoorden en termen in de ankertekst.
Bij het koppelen van kandidaten wordt vrijwel altijd de bedrijfsnaam als ankertekst gebruikt. Dit geeft geen enkele beschrijving van de producten of diensten van het doelbedrijf. Natuurlijk is het misschien geweldig voor merkdoeleinden, maar het is meestal niet nodig. In de meeste gevallen scoren bedrijven al erg hoog (zo niet de eerste) voor zoekopdrachten waarin hun merk is opgenomen.
Hier is een voorbeeld van het fictieve bedrijf ( “Acme Loodgieters”:)
De meeste mensen zullen linken door simpelweg de termen “Acme” te gebruiken. Dit is oké, maar het beschrijft niet de producten of diensten van het bedrijf en biedt ook geen context. Door het woord “loodgieterswerk” of de term “loodgietersbenodigdheden” (d.w.z. “Acme-loodgieterswerk” of “Acme-loodgietersbenodigdheden”) toe te voegen, kunt u mogelijk extra verkeer genereren dat anders misschien niet op de bedrijfsterrein zou zijn terechtgekomen.