Het antwoord is simpel: inkomende links kunnen uw positie in de zoekresultaten niet altijd schaden. Hoe is dit met zekerheid bekend? Ten eerste, als inkomende link uw positie zou schaden, zouden uw concurrenten voortdurend naar uw site linken vanaf slechte link farms. Zo’n scenario valt buiten uw controle. Om deze reden kan Google uw site niet bestraffen voor inkomende links.
Aan de andere kant kunt u worden bestraft voor onwettige externe links. Het wordt sterk aangeraden om geen link te maken naar een website of groep sites die mogelijk betrokken zijn bij duistere of onethische zoekpraktijken. Als u dit wel doet, kan dit ertoe leiden dat Google op de zwarte lijst komt te staan, wat uiteindelijk uw SEO-strategie verpest. Vermijd deze situatie koste wat het kost en zorg ervoor dat alle externe links naar vertrouwde en betrouwbare bronnen verwijzen.
Na een groot deel van mijn werkzame leven in de internetindustrie te zijn geweest, heb ik veel tijd besteed aan het onderzoeken en surfen op internet en het lezen van websites, voornamelijk voor onderzoek naar klantontwerp, maar ook voor incidenteel persoonlijk gebruik. Het enige dat ik het meest teleurstellend vind, is het schijnbare gebrek aan aandacht bij het maken van websites en het doel ervan, wat op zijn beurt een gemiste kans creëert voor veel e-commerce bedrijven om succesvol te worden.
Mijn persoonlijke kijk op e-commerce bedrijven en hun websites is dat als ze niet trots zijn op hun websites en hun klanten een passie laten zien voor wat ze doen, de kans groot is dat ze niet trots zullen zijn op hun producten, en de ook de passie voor een goede klantenservice zal ontbreken.
Wat u moet onthouden, is dat uw website een directe weerspiegeling is van u en uw bedrijf. Het uiterlijk van uw site is de belangrijkste factor bij het bepalen van uw potentiële succespercentage. Kortom, als uw site er op het eerste gezicht niet professioneel of aangenaam uitziet, zullen de meeste mensen aannemen dat uw producten en / of diensten van vergelijkbare slechte kwaliteit zijn.
Aan de andere kant van de schaal zou je in de val kunnen lopen door overboord te gaan met het ontwerp en dingen te ingewikkeld te maken door het opnemen van dure, flitsende grafische afbeeldingen. U kunt eindigen met een goed uitziende en zeer esthetische website, maar het gevaar hiervan is dat uw site onbetrouwbaar blijkt te zijn en het laden van uw site soms te lang kan duren. Er is niets erger voor een klant dan proberen een langzaam ladende site te bezoeken, en de meesten zullen het browservenster vol frustratie sluiten. Zoals ik zeker weet dat u in staat zult zijn om dit te verbeteren, zal dit u uiteindelijk zaken kosten.
De andere belangrijke overweging (zo niet de belangrijkste) bij het ontwerpen van een website is uw inhoud. Niet alleen links, maar inhoud met passie, relativiteit en begrip voor de klant. Wanneer iemand naar iets in het bijzonder op zoek is en ze bezoeken uw website, bezoeken ze niet voor niets. Uw site heeft iets dat ze willen, of dit nu uw product, dienst en / of informatie is. Als ze niet kunnen vinden wat ze zoeken, gaan ze verder naar de volgende site, enzovoort. Om ervoor te zorgen dat uw bezoekers blijven en rondkijken op uw website, moet u ze een reden geven. Door ze hoogwaardige inhoud te bieden, wordt dit doel bereikt.
Er zijn talloze andere lijsten en artikelen geweest over het onderwerp fouten bij het ontwerpen van websites, maar ik heb mijn eigen lijst samengesteld, vanuit het perspectief van een ontwerper, met enkele valkuilen waar ik op moet letten wanneer ik overweeg een website te ontwerpen of een sjabloon te kopen. Onthoud dat de eenvoudige, duidelijke, informatieve en goed ontworpen sites het meest succesvol zijn. Als u een huidige e-business bent en uw verkopen zijn niet wat u had gehoopt, overweeg dan het bovenstaande en neem de tijd om open en eerlijk naar uw site te kijken. Geld uitgeven aan het verbeteren van uw website is een veel betere investering dan geld weggooien om te adverteren en een site op de markt te brengen die gewoon niet goed genoeg is om uw product of diensten te verkopen.
Als u op zoek bent naar een sjabloon of een op maat ontworpen website, houd dan rekening met het bovenstaande en wees bereid om de door u gekozen ontwerper of sjabloonleverancier vragen te stellen om ervoor te zorgen dat uw zuurverdiende geld niet verloren gaat aan een inferieur ontwerp, dat een van de bovenstaande. Het stellen van vragen kost u geen cent, en kan u daardoor op de lange termijn veel geld besparen. Het is van vitaal belang om uw website in één keer goed te krijgen om geld en tijd te besparen. Hoe eerder uw website naar behoren werkt, hoe sneller u de vruchten kunt plukken van een succesvolle e-business.
De belangrijkste fout die nieuwelingen maken, is hun websitenaam in de ankertekst te plaatsen. Tenzij uw website uw zoekwoorden bevat, is dit zonde van een perfect goede link. Onthoud dat Google een groot belang hecht aan die ankerteksten en dat ze altijd uw zoekwoorden moeten gebruiken.
De tweede fout is proberen om elk trefwoord in uw ankertekst te plaatsen en dat aan iedereen te geven. Er zijn twee fouten bij deze techniek. 1.) Google kent gewicht toe aan elk woord in ankertekst, dus als er veel vulwoorden zijn (gebruikelijk in lange zinnen), zullen ze uw ranking ‘verdunnen’