Bij het beoordelen van de paginastructuur en -layout is er een subtiele, maar strategische manier om afbeeldingen op een SEO-vriendelijke manier te gebruiken (buiten de ALT-tags om) die uw zoekpositie verbetert en u tegelijkertijd in staat stelt om de benodigde marketingboodschap(en) te integreren. Verward? Laten we eens kijken naar een voorbeeld:
Stel dat u een reis site beheert en u wilt een bepaalde pagina optimaliseren voor de term “Las Vegas hotel”. Stel dat u ook een verleidelijke marketingboodschap wilt opnemen zoals “Boek nu en bespaar 20%!”. De eerder genoemde tagline mist beschrijvende tekst, maar heeft wel overtuigende kenmerken. U kunt de tagline echter wel in een afbeelding plaatsen en de sleutelzin (d.w.z. Las Vegas hotel) in een header-tag. Dit legt de nadruk op de gewenste term, maar biedt toch een marketingkans zonder afbreuk te doen aan de consistentie van de trefwoorden.
Met andere woorden, beelden zijn een geweldige plek om marketingboodschappen in te voegen die de benodigde trefwoorden en zinnen missen. Door gebruik te maken van deze techniek wordt de beschrijvende tekst wel geïndexeerd, terwijl er minder marketingjargon over het hoofd wordt gezien. De combinatie van trefwoordrijke inhoud en verleidelijke berichtgeving zal beide kanten van de strategische vergelijking bevredigen.